Cei care mă cunosc știu că am o sensibilitate pentru tema “eroul din viața de zi cu zi”, oameni cu joburi normale care aleagă ultramaratoane de 160km, oameni ce se trezesc cu noaptea în cap să lucreze la proiecte proprii, oameni ce construiesc ceva de valoare pentru comunitate. Acum câteva zile a trebuit să completăm formularul de înscriere în Competiția IAA și după vreo 3 ore de conferința prin Skype în care am tot învârtit formulări de misiuni, poziționări, USP-uri am ajuns la ultimul câmp din formular care ne cerea să descriem, fără limite în imaginație, un erou autentic românesc. Deja era târziu, venea deadline-ul peste noi și am completat rubrica aproape dintr-o suflare. A doua zi am recitit-o și am zâmbit. Partea faină este că Marius nu este 100% fantezie, ne-au inspirat în mai multe locuri oameni pe care îi cunoaștem. Într-o zi poate o să și explic ce parte din Marius de unde a fost inspirată.

Marius are 21 de ani, este inalt, slabut, poarta ochelari si se imbraca tot timpul ingrijit, fara sa iasa in evidenta sau fara sa investeasca prea multi bani in haine. Se trezeste la 5 dimineata in fiecare zi, alearga 30 de minute iar apoi dupa un mic dejun pe care si-l prepara singur, se aseaza cu o cana de cafea la birou, isi deschide laptopul si isi verifica agenda, toate acestea ascultand muzica lui preferata (de obicei indie rock). De 2 ani el lucreaza la proiectul pe care l-a inceput impreuna cu cativa prieteni, care din pacate au renuntat pe parcurs deoarece s-au angajat si joburile nu le-au mai permis sa dedice timpul necesar dezvoltarii proiectului. El viseaza sa construiasca prima scoala de business axata pe principiul „learning by doing”. Studentii admisi in scoala nu platesc cursurile insa in interiorul scolii trebuie sa dezvolte un business profitabil iar o parte din profit se indreapta catre scoala.

 Marius a fost olimpic in liceu si a primit o bursa de la o prestigioasa universitate din Statele Unite. Nu a acceptat-o, chiar daca era constient ca il asteapta vremuri grele in Romania. In prezent el locuieste la camin si se intretine din banii primiti de la parinti si din bursa de excelenta de 400 de lei primita de la Facultatea de Drept. Cand il vezi pe strada nu iti dai seama ca este un erou. Iti dai seama de acest lucru doar dupa ce stai un pic de vorba cu el si incepe sa iti poveteasca de proiectul sau. Atunci ii vezi sclipirea in ochi si simiti focul pasiunii ce il face zi de zi sa lucreze la proiectul sau. Atunci vezi cu adevarat abilitatile sale. Este un vorbitor excelent, te captiveaza. Stie sa puna emotii in cuvintele sale. Este un organizator innascut. Nu exista timp pierdut pentru el. Se daruieste 100% activitatii pe care o face iar cand planurile i se modifica le inlocuieste rapid, facand alte lucruri de pe lista sa de „to do” care tot timpul pare interminabila. Alergarea zilnica il face sa fie foarte energic si sa para tot timpul bine dispus. Oricand il vezi iti zambeste.

Noi l-am cunoscut intamplator, la o bere pe Motoare. Era singur si ne-a intrebat daca poate sa isi bea berea la masa noastra. Evident, i-am zis ca poate sa stea la masa, mai erau destule locuri. Ne-am continuat discutia noastra iar intr-un moment de pauza Marius a intrat in vorba cu noi. Ne-a spus un banc si ne-a intrebat ce parere avem de evenimentul ce tocmai statea sa inceapa. Nu eram prea incantati de faptul ca a intrat in vorba cu noi insa la un moment dat ne-a captat atentia cand a pomenit despre proiectul lui. In acel moment l-am intrebat mai multe despre el. Ni s-a parut extraordinar ceea ce facea si pentru ca noi aveam o agentie de comunicare ne-am oferit sa il promovam – pe gratis. Faptul ca in fata noastra era un om extraordinar a contat mai mult decat banii pe care i-am fi castigat. Am preluat conturile sale de social media si am inceput sa ne folosim de cunostiintele noastre pentru a transmite cat mai bine mesajul sau si pentru a crea o relatie cu oamenii cu care Marius este conectat. Am cerut feedback de la acestia iar ei au fost bucurosi sa ne ajute sa construim noua scoala de business. Am construit un blog unde Marius isi asterne gandurile despre antreprenoriat si unde a reusit sa creeze o comunitate incantata de ideile sale. Am reusit toate acestea pastrand vie identitatea lui Marius. Am vorbit cu oamenii pe care ii cunoastem si am reusit sa obtinem invitatii pentru Marius in conferintele de business. Aici el a putut cunoaste posibili parteneri si investitori pentru proiectul sau. In prezent derulam o cercetare de piata pentru a afla obstacolele pe care le intampina tinerii cu idei antreprenoriale. Vom folosi rezultatele acestei cercetari de piata pentru a ii furniza lui Marius insighturi valoroase ce le va putea aplica in scoala sa de business. In viitor avem in plan un proiect prin care Marius va desfasura o campanie despre importanta educatiei antreprenoriale. Campania se va desfasura in principalele licee si facultati din tara.

Îmi aduce aminte de reclama la Vodafone, “suntem mulți sau am rămas puțini?”. Sper că nu voi stârni din nou revolta celor supărați pe Vodafone, cum am mai făcut-o când am shareuit această reclamă. Nu despre Vodafone este vorba, este vorba despre mesaj (care întâmplător este de la Vodafone):