Inner World

Discovering myself. Enjoying the journey.

Category: Marketing (page 1 of 2)

5 reguli automate in AdWords pentru optimizarea contului

Keyword research-ul, crearea campaniilor, adgroup-urilor și a textelor publicitare este doar prima parte din tot procesul de promovare prin Google AdWords. După aceasta urmează poate partea cea mai importantă, cea mai consumatoare de timp și care cere cea mai mare creativitate: optimizarea campaniei. Este un proces continuu, care necesită multă răbdare precum și cunoștiințe. Din feririce însă, într-o oarecare măsură se poate automatiza.

Google AdWords oferă posibilitatea de a crea scripturi pe principiul IFTTT (if this then that) într-un mod foarte flexibil, practic poți acoperi cam orice scenariu care are potențial de automatizare.

Mai jos îți voi oferi 5 idei de scripturi care te vor ajuta să fii mai eficient în activitatea de automatizare. Cifrele pe care le voi da mai jos în scrierea regulilor sunt orientative, ele trebuiesc adaptate de la cont la cont și de nișă la nișă.

O altă observație pe care vreau să o fac este că în toate scripturile eu folosesc regula ca adgroup-ul/keyword-ul asupra căruia urmează să se aplice scriptul să aibă înregistrate minim 200 de impresii. Motivul pentru care folosesc acest filtru este ca să mă asigur că iau o decizie fundamentată statistic. Continue reading

Cum poti gasi keyword-uri longtail?

Dacă ai un business cu care joci și în online, indiferent că e vorba de e-commerce, blog, sau simplu website, cu siguranță ești preocupat de volumul de trafic care “aterizează” la tine pe site. Mai mult, ești preocupat să mărești acest trafic, ai citit câte ceva marketing online și ai înțeles că trebuie să ai ranking bun în motoarele de căutare pe cuvintele cheie relevante pentru business-ul tău. Așa că dacă tu vinzi pălării, pentru că ești un antreprenor smart care știe că trebuie să aibă obiective măsurabile, vei da din când în când un search după “pălării” sau “pălării București” ca să vezi cum mai stai cu rankingul.

Dacă îmi permiți o estimare personală, cred că undeva la 90% dintre proprietarii de site-uri și business-uri online își măsoară succesul în activitatea de SEO după ranking-ul pe cuvintele cheie principale.

Ce este greșit în această abordare?

Continue reading

Brand bidding: 3 de DA, un poate și un NU

Brand bidding-ul este practica de a afișa anunțuri plătite în motoarele de căutare pe keyword-urile legate de brandul tău. Dacă ai jucat măcar puțin în această horă numită search engine marketing, indiferent dacă din postura de account, specialist sau client, cu siguranță ai o părere deja despre brand bidding.

Motivul evident pentru care ți-ai pune întrebări referitoare la această practică este că, cel puțin aparent, plătești pentru traficul pe care l-ai obține în mod organic, gratuit. Pare o nebunie, nu?

Și totuși, de ce atâția oameni o practică? Continue reading

Ce ziceți, ieșim la o plimbare cu bicla?

O campanie canadiană pentru încurajarea mersului pe bicicletă.

 

Cum configurezi Google Analytics sa iti arate comentariile primite pe blog

 

Când spui blog, spui inclusiv engagement, aceasta fiind o caracteristică ce deosebește blogurile de alte canale de comunicare. Fiind un fan declarat al marketingului bazat pe performanță, pe cifre, sunt de părere că pentru rezultate bune trebuie să măsori tot ce poți și să încerci să generezi inferențe și teorii pe care mai apoi să le testezi.

Continue reading

Sunt bun dar nu ma vede nimeni. Batalia pentru a fi in centrul atentiei.

 

Știți replica din titlu? Noi o ziceam la mișto când eram mici, pe terenul de fotbal. E valabilă și în ograda noastră (adică în marketing, ce fac eu zi de zi), unde se dă o luptă acerbă pentru captarea atenției userului. Și lupta va deveni din ce în ce mai încrâncenată pe măsură ce attention span scade. Pentru că sunt pe jumătate inginer și îmi place să vorbesc cu cifrele în mână, vă spun că valoarea medie a acestui attention span a scăzut de la 12 secunde, cât era acum 10 ani, la 8 secunde. Ca idee, un caras auriu scorează 9 secunde (da, știu, tocmai ți-am zis că un caras se concentrează mai mult decât tine). Informația e luată de aici.

Niște băieți deștepți au studiat chestiunea cu atenția pentru a descoperi când ești cel mai atent și mai receptiv la mesaje comerciale. Uitați-vă un pic la infograficul de mai jos și apoi tragem concluziile. Studiul întreg este aici. Continue reading

Campanii sinistre – cand agentiile sunt plecate cu sorcova

Malaysia Airlines Bucket List

Se întâmplă rateuri, s-au întâmplat și la noi (Mihai Eminescu – Veneris), se întâmplă și la case mai mari.

De Malaysia Airlines cu siguranță ați auzit. Chiar dacă nu ați zburat cu ei sau nu i-ați văzut în vreun aeroport pe tabela cu sosiri și plecări, ați auzit datorită celor două tragedii în care au fost implicate avioane ale companiei: avionul dispărut din luna martie și avionul doborât deasupra Ucrainei de către separatiștii proruși, ambele accidente cu zero supraviețuitori. Nu cred să mai existe vreo companie aeriană ce a înregistrat două tragedii de asemenea proporții în numai 6 luni.

Acum câteva zile cei de la Malaysia Airlines au pornit o campanie, un concurs, în care cereau consumatorilor care își cumpără bilet să completeze “my ultimate bucket list”. Bucket list, în caz că nu știți la ce se referă, este lista aia cu chestii pe care vrei să le faci înainte să mori. Sinistru e puțin spus, te trec fiori pe șira spinării- nu înțeleg cum o așa idee a putut vedea lumina internetului, in contextul istoricului recent al companiei. Huffington Post descrie acțiunea drept “marketing gaffe of the century”. La scurt timp după lansarea campaniei, au schimbat textul campaniei.

Sursa foto

+1 pentru oamenii de comunicare din echipa Monica Macovei

 

Să fie clar, nu o susțin pe Monica Macovei la președinție. Prefer să stau deoparte de discuțiile politice, chiar și în grupul de prieteni sunt reticent la aceste discuții. Ce vreau să vă semnalez sunt câteva acțiuni foarte tari făcute de staff-ul ei de comunicare.

Prima este această pagină 404. Ca o paranteză, știu că am zis că nu mă bag în discuții politice, dar sper din tot sufletul să nu iasă Ponta sau Udrea.

A doua treabă cool, este Ice Bucket Challenge-ul făcut de ea:

 

A treia chestie este acest articol din Decat o Revista.

Deșteaptă echipă.

Chiar ma gandeam ce dor imi este de IQAds Kadett, cand am ajuns la…

 

… la Lumea SEO PPC :D

Evident, profilul celor doua este diferit. IQAds Kadett era indreptat mai spre advertising, desi s-au vorbit si subiecte de marketing research sau chiar design. Lumea SEO PPC este nisat pe marketing online (de unde si numele), fiind din acest motiv un pic mai apropiat de interesele mele din acest moment. V-am zis doar ca mai nou sunt Google Certified Individual, iar in acest moment in timpul liber ma delectez cu “The Art of SEO”.

internet marketing

Intalnirea a fost foarte misto, imi era dor sa merg intr-un loc unde sa vina profesionisti care sa vorbeasca aplicat, nu doar generalitati. Mi-am dat din nou seama cat de mult imi place domeniul. Abia astept urmatorul proiect la Standout unde voi folosi si PPC iar intre timp, printre picaturi o sa continui sa ma ocup de ceva Affiliate Marketing folosind PPC. Mi se pare foarte greu sa iesi pe plus in affiliate marketing prin metoda asta, trebuie sa testezi foarte mult, sa vizezi userii aflati cat mai departe in conversion stage (deci musai keyworduri long tail + exact/phrase match, exclus broad), sa mirosi nisele unde valoarea comenzii medii este suficient de mare astfel incat sa iti acoperi din comision banii dati pe aducerea userilor in site. Nu mai vorbim ca mergi oarecum legat la ochi, deoarece nu poti sti ce keyword-uri au convertit si ce keyword-uri nu. Dar toate aceste lucruri fac cu atat mai provocator domeniul.

Despre affiliate marketing prin ppc poate o sa fac un articol candva.

Sursa foto: Flickr

De astazi sunt Google Certified Individual

Deși la Standout în cea mai mare parte a timpului fac treburi ce țin de inbound marketing și mai rar de performance marketing, nu m-am putut abține să nu îmi bag nasul și în ce înseamnă AdWords și SEM. Pentru că e frumos și îmi place :D E o zonă un pic mai tehnică, cu multe date și optimizări dar am ajuns la concluzia că îmi place – nu degeaba am trecut pe la Facultatea de Automatică.

După cum zice și titlul, de astăzi sunt Google Certified Individual.  Sunt foarte mândru pentru că am luat acest examen, ținând cont că PPC învăț în timpul meu liber, pur și simplu pentru că mă atrage domeniul. Legat de examen, nu e greu dacă ai și un pic de experiență practică în platforma AdWords.

Să îmi fie de bine și să facem treabă bună în continuare, zic.

 

Older posts

© 2017 Inner World

Theme by Anders NorenUp ↑