Sunt bun dar nu ma vede nimeni. Batalia pentru a fi in centrul atentiei.

Category :Marketing

 

Știți replica din titlu? Noi o ziceam la mișto când eram mici, pe terenul de fotbal. E valabilă și în ograda noastră (adică în marketing, ce fac eu zi de zi), unde se dă o luptă acerbă pentru captarea atenției userului. Și lupta va deveni din ce în ce mai încrâncenată pe măsură ce attention span scade. Pentru că sunt pe jumătate inginer și îmi place să vorbesc cu cifrele în mână, vă spun că valoarea medie a acestui attention span a scăzut de la 12 secunde, cât era acum 10 ani, la 8 secunde. Ca idee, un caras auriu scorează 9 secunde (da, știu, tocmai ți-am zis că un caras se concentrează mai mult decât tine). Informația e luată de aici.

Niște băieți deștepți au studiat chestiunea cu atenția pentru a descoperi când ești cel mai atent și mai receptiv la mesaje comerciale. Uitați-vă un pic la infograficul de mai jos și apoi tragem concluziile. Studiul întreg este aici.

pursuit of attention

 

Acum câteva observații:

– mult mai important decât ora la care comunici și device-ul pe care este consumat mesajul tău este locul în care prinzi consumatorul.

– cea mai de impact formă de publicitate video este pe mobil când utilizatorul nu se află acasă. Cea mai proastă combinație este TV urmărit acasă.

– daca faci video advertising (eu încă nu am făcut) ar fi interesant să faci o campanie de test doar pe mobile și doar între orele 09:00->18:00, când lumea nu este acasă și apoi să compari rezultatele (în special timpul cât s-au uitat la video).

-un pic contraintuitiv dar dacă comunici altceva în afară de alcool, conținutul este mult mai puțin important decât locul în care este consumat mesajul în ceea ce privește lupta pentru menținerea atenției utilizatorului. Adică este mai eficient un conținut ok livrat la locul și în momentul potrivit decât un conținut foarte bun livrat când omul se relaxează acasă.

– pe lângă tradiționalul trafic ar trebui raportat și analizat și timpul petrecut de utilizator consumând mesajul tău, fie el video sau text. Pe această temă citiți un articol interesant pe blogul lui Doru Panaitescu.

– dacă tot Google Now își dă seama unde lucrezi și unde locuiești, sunt curios dacă în AdWords vor apărea opțiunile de targetare de tipul “acasă/la serviciu/pe drum/în cafenea”.